21 november 2008

Varför går inte människor i ide?

Fram till igår har jag fashinerats av cykeln. Vilken uppfinning! Nästan varje dag på väg till skolan har jag tänkt på att cykeln måste vara den bästa uppfinningen i världen.
Sen kom snön. Och framför allt kylan. Och halkan. Nu har uppfinningar som raggsockar, utanpåbyxor, vetekuddar att värma i micron (vår gick förresten sönder i dag), lektionsfria dagar och andra saker som skyddar mig från kylan hamnat högt upp på listan. Högre upp en cykeln. Etta. Alla saker som gör mig varm delar första plats. Cykeln gör mig inte varm.

Nu kom jag på att jag har ett duntäcke, halleluja! Men var är det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Raggsockarna är på, duntäcket gömmer jag mig under så fort jag får chansen, långkalsongerna ska grävas fram nu snart.
Funderar på om man ska lägga in lite extra fett under huden också. Dock är det svårt att få det att hamna på rätt ställen =/

Kristin sa...

jo varför vi inte går i ide är för att då missar man JULEN som är en bra sak! och det vore ju synd.