16 november 2008

Lekis.

Eller femårsgrupp och sexårsgrupp, som det hette när jag var i den åldern. Vi gick tre dagar i veckan i två år.
Jag har ett par tydliga minnen från Lekis:
  1. att vi fick lära oss knyta skorna – vi fick varsin "sko" i papper som fröken satt fast ett garnsnöre i. När vi hade knyta skorna-lektion satt vi i Kuddrummet. När vi var klara satte fröken upp "skorna" på väggen med kladd.
  2. att vi fick lära oss hur man ger någon en sax – jag ska hålla i bladen, så att den jag ger saxen till kan ta emot den i handtagen.
Vad gjorde du på Lekis?

5 kommentarer:

Kristin sa...

pärlplattor, pärlplattor, pärlplattor!

Linda sa...

Hahaha, just det!
Vi hade ett gäng mini-vävstolar kommer jag ihåg. Jag gjorde ett otal dukar/ mattor till dockskåpet.
Tacka vet jag Lekis!

Anonym sa...

ja jag var iallafall sjuk den dagen man lärde sig höger och vänster, till mitt stora förtret så här senare i livet.

Linda sa...

Hahaha!
Jag med!!!

k sa...

å vad kul att du hittat till min blogg för nu hittade jag ju till din fina också! vad härligt.

well, min dagisperiod var himla fin tid i mitt liv. en konstig grej är att jag fortfarande kommer ihåg när en av mina förskollärare berättade vad förgätmigej var för blomma och vad det betyder. vissa saker sätter sig bara.