5 oktober 2008

Är det här en dagbok?

I dag har jag – bland annat – gjort tändsticksaskar. Eller inte gjort kanske, men gjort om! Istället för stackars killen som springer omkring naken på varenda ask har jag klätt in dem i fina papper, klippt och klistrat på hjärtan, eller klistrat på fina bilder ur tidningar. Har till exempel gjort en örebroask, med slottet på ena sidan och Svampen på den andra. Fantastiskt!
Lite pluttigt kanske, men det är ju kul att göra pluttiga saker som kommer till användning (och det är väldigt kul att göra pluttiga saker istället för att skriva ett referat av en bok om vetenskapsteori).

Anledningen till denna kreativitet är desajnmarknaden på café deed igår. Emil tipsade mig att ta med tjejerna dit, så vi gick. Inspirerande!

Tjejerna ja!
I helgen har underbara små flickor från Götene varit här och hälsat på. Det är jag jätteglad för, det har varit så mysigt och roligt! Känns inte alls som det var... oj, hjälp! fyra månader sen vi sågs!
Välkommen åter!

Nu ska jag fånga den där tanken som just nu far runt i mitt huvud. Kanske får jag utlopp för den här framöver...

Inga kommentarer: