20 januari 2009

Och jag som trodde de bara åt Nutella i Norge!

Sedan fyra, fem år tillbaka har jag varit säker som berget på att norrmännen i stort sett alltid äter Nutella på sina mackor (och att de äter mackor jämt). Men i dag, på lunchen, när jag satt mittemot en livs levanade norrman, fick jag höra att de visserligen alltid äter mackor, men att de har värsta smörgåsbordet med räksallad och kalkon, och sill och grejer, och att Nutella är så gott som bannlyst, i alla fall i barnfamiljer (förutom när de åker på semester). Öyvind sa att han blivit besviken när han i Sverige kom till ett "dukat" bord med bara en ost och en gurka som pålägg, alternativt marmelad.
Ja, så kan det va.
Norge verkar vara ett bra land. Det är min nya opinion.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag dör av skratt, i biblioteket. tack linda! /ks