8 januari 2009

Lyx och trend och blä.

I dag fick jag ett helt fantastiskt, exklusivt och livsomvälvande erbjudande från tidningen Hus & Hem. Åh, jag... äcklas så.
Visst är det kul att få tre nummer inredningstidning till priset av ett, och om det inte var för de här extragåvorna så skulle jag nog ha svårt att stå emot. Men när man erbjuds en lyxig sjal och ett trendigt halsband så överväger jag inte ens att skicka efter. De har skickat med lite bilder på hur man kan använda accessoarerna, den lyxiga sjalen är tuff till jackan, varm och mysig till kappan samt skön runt axlarna. Halsbandet är av det slaget att det går att använda både till jeans och fest.
Pust.
Varifrån får alla magasin, bokklubbar, underklädesbokklubbar och skönhetsproduktsklubbar sina lyxiga sjalar, trendiga halsband och måste ha-läppstift ifrån?
Och varför lockas vi så av ord som lyx och trend?
Så länge något sådant följer med en prenumeration kommer jag aldrig teckna någon. Det känns skönt för det är gratis vardagslycka.
Tänk att slippa en trenummersprenumeration, ett trendigt halsband och en lyxig sjal för bara 0 kronor!!

1 kommentar:

Maria sa...

du är så rolig och bra! jag gillar dig.