19 april 2009

nittonde.

Jag ska lära mig baka bröd. Jag vill bli så där bra att man kan slänga i lite saker och så blir det bra ändå. Och veta hur mycket man ska knåda och hur degen ska se ut. När det behövs knådas mera och när man ska ha i mer mjöl. När man är så där lugn som när man gör köttfärssås eller något annat som bara är att göra liksom.
I dag bakade jag frallor och trots att jag ett tag var på väg att slänga hela degen blev de ganska bra. Inte så fina, men inte så dumma som jag misstänkte.

I dag köpte jag äntligen en sprayflaska till blommorna (och planterade om min stackars... gröna växt som länge velat ha en större kruka).
Nu ikväll gick sprayflaskan sönder. Det var tråkigt.

Annat i dag:
Kladdkaka på kyrkfikat
Lunch hos Emil med en ny kille i församlingen
Promenad med Matilda, Emil och Isak förbi vårt blivande hem och en rundtur i Lundby. Det kan man kalla "Svensson, Svensson-kvarter" om något!
Slösurfande som egentligen är förbjudet för mig, så nu stänger jag av.

gonatt.

Inga kommentarer: