29 maj 2009

Ett långsamt farväl, eller två.

Jag "fuskar" och kollar bloggar på en fredag. Det är för att jag flyttar i morgon och inte har Internet på några dagar. Visserligen har jag inte infört ett måste på att kolla bloggar på söndagar, men jag behövde en paus (till) i packandet. Jag har packat lite nu och lite då i en månad (väldigt smart, tycker jag!) men det tar ändå aldrig slut. Det är konstigt att ALLT ska ner. Till och med knivarna mellan spisen och diskbänken. Och skärbrädorna. Och grytunderläggen. Och schampot och duschdraperiet. Och alla kläder. Till och med galjarna. Alla himla papper ska sparas och ner i kartong (in i pärm om det är såna papper) eller slängas. Men allt behöver ju tjyven göras. Och samtidigt kan man inte packa ner allt nu när man ändå är igång. Tandborsten envisas med att vara kvar till i morgon, liksom sängkläderna. Pust.

Jag antar att det inte är många av er (för ni finns väl?) som förväntar er täta uppdateringar längre och kanske kommer inte detta som en chock...
Jag lägger nog ner det här nu.
Bloggen blev nog inte som jag tänkt mig. Jag ville ju skriva, för det tycker Dora. Men jag ville egentligen inte skriva "I dag har jag packat" eller "Igår var en vän på besök" eller "I morgon ska vi grilla" men det har alltför ofta blivit så känner jag.
Jag kan ju egentligen inte skriva om mitt liv, men jag ville inte att det här skulle vara ett medium för att komma åt det senaste i mitt liv på det viset. Jag ville ju bara skriva. Lära mig skriva. Testa att skriva.
Jag kanske ska köpa mig en fin anteckningsbok i stället. Eller börja använda någon av dem jag redan har.
Kanske kommer jag tillbaka till bloggvärlden (gud, använde jag just det ordet?) men nu ska jag pausa på obestämd framtid.

Nu packas visst brödrosten upp igen därute i köket. Kvällsmat på G.

Hejdå!

4 kommentarer:

Gustaf Martinsson sa...

Tänkte komma in här o fråga ifall din blogg var döende. Nu fick jag svaret direkt. Tråkigt tråkigt. En mindre att läsa.

Själv har jag tänkt försöka få fart på min nu i sommar. Får se hur länge det håller.

Måste anmäla mig till bröllopet också kom jag på. Kommer nog ringa till dig eller Emil i helgen. Var beredda vid era telefoner så ni inte missar det =D

erikL sa...

men åh!
jag finns linda.
kram

annacarin sa...

eftersom jag inte läser ditt inlägg förrän nu är det ju ganska tydligt att jag inte förväntar mig dagliga uppdateringar. men - som sagt - det kanske inte heller är eftersträvansvärt. dock är det synd att du lägger ner. det tycker jag helt ärligt.

sen får jag passa på och tacka för ett fantastiskt fint bröllop! hoppas att ni är nöjda och så får vi se till att ses på riktigt snart. välkomna till uppsala! jag kommer till örebro, promise.

kramar! /annacarin

Matilda sa...

hallå hallå hallå

Nu är det ju VÄLDIGT längesedan du slutade att blogga. undra om denna kommentar ens kommer fram... Men kan du inte börja igen?

(rolig erik lind är!)